Hudig & Veder is met zijn exact 226 jaar historie een logistieke organisatie die staat als een huis. Een energiek familiebedrijf dat innovatie altijd heeft omarmd. “We zetten online een krachtige stap naar de toekomst, maar zullen altijd vasthouden aan persoonlijk contact,” zegt Elise Boender.
Hudig & Veder heeft een roemrijke geschiedenis. Ruim twee eeuwen geleden legden Jan Hudig en zijn zwager Cornelis Gebrand Blokhuyzen in Rotterdam de basis voor het huidige bedrijf, dat ging floreren en nu een sterke partner in internationale logistiek is waarvoor het de wereldzeeën bevaart. De organisatie is altijd meegegaan in nieuwe ontwikkelingen. In deze tijd betekent dit meegaan in de online community die de wereld van vandaag is geworden, zegt Elise Boender, verantwoordelijk voor Marketing & Communicatie bij Hudig & Veder. “Wij vinden communicatie een belangrijk
facet en hebben daarom gezocht naar een weg om ook in een online omgeving ons bedrijf te duiden op een manier die ons eigen is. Daarvoor zijn we een samenwerking aangegaan met Michelle Marsé van logistiek marketingbureau MLM Promotions. Samen hebben we het pad uitgestippeld om onze boodschap in een nieuwe vorm te brengen. De boodschap wordt overgebracht door middel van verhalen van onze medewerkers. In de vorm van interviews en artikelen brengen we ze tot leven in samenwerking met MLM Promotions. Online is hiervoor een mooi platform. Een logische stap ook, want de interactie met klanten vindt eveneens steeds meer online plaats.”
"Het zijn de medewerkers die het bedrijf maken"
Ook op ander terrein laat Hudig & Veder zien dat zij de toekomst omarmt. De afgelopen tijd is verder ingezet op het verder optimaliseren van interne processen. “Dit doen we door verschillende afdelingen en disciplines binnen Hudig & Veder te combineren in het vernieuwende ABC concept. Dit bundelt de krachten van de afdelingen Agencies, Bulk en Chartering. Ook de afdeling Projects heeft haar eigen rol binnen dit concept. We richten ons op de gehele supply chain, allemaal om het leven van onze klanten gemakkelijker te maken.” “Hiermee kunnen we onze klanten de hoogst mogelijke service bieden omdat het ABC concept een one-stop shop mogelijk maakt. Er is één contactpersoon om meerdere diensten af te nemen. Dat biedt veel gemak voor onze klanten, maar zorgt ook voor transparantie in het proces.”
“In samenwerking met onze softwarepartners is een IT-systeem ontwikkeld en zijn processen intern geoptimaliseerd. Met deze optimalisatie en ons ABC concept kunnen we onze klanten nu complete logistieke oplossingen aanbieden, omdat het werkt als een supply chain. Een telefoontje en alles wordt geregeld.” Dit ‘telefoontje’ blijft ook in het online tijdperk een vaste waarde, belooft Elise. “Het zijn tenslotte de medewerkers die het bedrijf maken en dat al vele jaren lang. Als Hudig & Veder hechten we zeer aan het persoonlijke contact met onze klanten. Onze business zal dus altijd ‘peoples’ business blijven. Hoe mooi we dat vinden, vertellen we graag in onze online verhalen.