Expediteur / Cargadoor

Hudig & Veder biedt voor een (inter)nationaal klantenbestand wereldwijd transport over het water, de weg en via de lucht. Van kleine pakketjes tot bijzondere transporten. Hierbij ligt de focus op elk type bulkproduct, break-bulk en projectlading. Daarnaast bieden wij allerlei daarmee samenhangende diensten aan, waaronder op- en overslag, regelen we douanefaciliteiten en vertegenwoordigen we, onder andere als agent, de belangen van onze klanten.

Wij zijn voortdurend op zoek naar de meest passende oplossing voor onze klanten. Onze kernwaarden deskundigheid, loyaliteit en efficiëntie staan hierbij hoog in het vaandel en vragen van onze klanten stellen wij centraal. Met ons dynamische en ervaren team bieden wij wat de klant zoekt, en meer.

Ons dochterbedrijf Gans Cargo Operations heeft zich in meer dan 100 jaar ontwikkeld tot een specialist in de behandeling en het transport van droge bulkproducten en bedient een aantal internationale bedrijven in producten zoals meststoffen, granen, mineralen en overige droge bulk goederen. Om het bedrijf te laten groeien, zijn we altijd op zoek naar enthousiaste mensen die elke dag willen leren. Vandaag de dag is de logistieke markt dynamischer dan ooit, met grote veranderingen en kansen voor ons: nieuwe technologieën en IT, nieuwe klimaatregels, opkomende spelers in de markt en meer. Voor Gans Cargo Operations zijn wij op zoek naar een:

 

(Junior) Expediteur/Cargadoor (m/v)

 

 

Wat ga je doen?

  • De afhandeling van import zendingen - versturen van aankomstberichten, vrijstellingen, transportopdrachten, fiscaal vertegenwoordiging/ douaneafhandeling;
  • De afhandeling van export zendingen - maken van boekingen en/of transport opdrachten, opmaken MBL / HBL, VGM, AFR filing;
  • Contact onderhouden met overzeese agenten, rederijen, verladers, ontvangers en transporteurs;
  • Het uitbrengen van offertes ten behoeve van de genoemde werkzaamheden;
  • Het aanmaken en opvolgen van (digitale) dossiers ten behoeve van de genoemde werkzaamheden;
  • Het controleren en verwerken van inkoopfacturen met betrekking tot genoemde werkzaamheden;
  • Het uitstellen van verkoopfacturen met betrekking tot genoemde werkzaamheden.

 

Jouw Profiel

  • Je hebt een relevante mbo-opleiding (minimaal niveau 4) afgerond;
  • Werkervaring in de logistieke sector is een pré;
  • Je bent minimaal 30 uur per week beschikbaar;
  • Je hebt kennis van supply chain processen;
  • Je bent handig met IT-systemen;
  • Je bent stressbestendig en hebt een professionele en klantvriendelijke instelling;
  • Je hebt een echte ‘hands-on’ mentaliteit;
  • Je beheerst de Nederlandse- en Engelse taal goed in woord en schrift;
  • Je bent gek op de logistieke wereld en vindt het leuk om iedere dag met lading en transport bezig te zijn;
  • Je werkt nauwkeurig en behoudt het overzicht van je werkzaamheden;
  • Je bent pro-actief en gaat geen uitdaging uit de weg;
  • Je bent een teamplayer die ook goed zelfstandig kan werken.

 

Wat bieden wij
Een verantwoordelijke en afwisselende functie in een fijne werksfeer met leuke collega’s. Naast dat men zich vol inzet voor het werk, is er ook regelmatig tijd voor gezelligheid. Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden bestaande uit o.a.:

  • Een marktconform salaris, passend bij je ervaringsniveau;
  • Een uitgebreid (keuze)pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals
    bedrijfsfitness, een leasefiets en de mogelijkheid tot het kopen van extra verlofdagen;

Geïnteresseerd?
Ben je geïnteresseerd in deze uitdaging of wil je graag meer weten? Neem dan contact op met Jill ten Cate van de afdeling HR via telefoonnummer: 010-5066632 of e-mailadres: j.ten.cate@hudigveder.nl