Medewerker Finance & Control

 

 

 

Hudig & Veder biedt voor een (inter)nationaal klantenbestand wereldwijd transport over het water, de weg en via de lucht. Van kleine pakketjes tot bijzondere transporten. Hierbij ligt de focus op elk type bulkproduct, break bulk en projectlading. Daarnaast bieden wij allerlei daarmee samenhangende diensten aan, waaronder op- en overslag, regelen we douanefaciliteiten en vertegenwoordigen we onder andere als agent de belangen aan onze klanten.

Wij zijn voortdurend op zoek naar de meest passende oplossing voor onze klanten. Onze kernwaarden, deskundigheid, loyaliteit en efficiëntie staan hierbij hoog in het vaandel en vragen van onze klanten stellen wij centraal. Met ons dynamische en ervaren team bieden wij wat de klant zoekt, en meer.

Om ons bedrijf te laten groeien, zijn we altijd op zoek naar enthousiaste mensen die elke dag willen leren. Vandaag de dag is de logistieke markt dynamischer dan ooit, met grote veranderingen en kansen voor ons: nieuwe technologieën en IT, nieuwe klimaatregels, opkomende spelers in het veld en meer. Dit betekent dat we flexibel, visionair en innovatief zijn en moeten blijven. Om ons Finance team te versterken zijn wij op zoek naar een:

 

Medewerker Finance & Control

 


Wat ga je doen?

  • In eerste instantie zal de focus liggen op de financiële administratie van onze agenturenbedrijven. Als onderdeel van het Finance team ben je verantwoordelijk voor een correcte financiële afhandeling van de schepen/dossiers welke door de operationele afdelingen behandeld zijn;
  • Je zorgt ervoor dat alle gemaakte kosten juist worden geadministreerd en afgerekend;
  • Je hebt nauw contact met de collega’s van de operationele afdeling, waardoor je dicht bij de dagelijkse praktijk staat en het nooit saai is;
  • Je controleert verkoopfacturen, boekt inkoopfacturen en stelt deze betaalbaar;
  • Je verwerkt de bankafschriften en maakt memoriaalboekingen;
  • Je controleert scheepsafrekeningen, beheert kasgelden en beheert de debiteuren en crediteuren.
  • Je controleert de grootboekrekeningen.
  • Daarnaast draag je zorg voor de tijdige en accurate maandafsluiting met de bijbehorende financiële maand-, kwartaal- en jaarrapportages.
  • Je stelt analyses op over de resultaten ten opzichte van de begroting.
  • Je assisteert bij de oplevering van documentatie voor de accountantscontrole.

 Jouw profiel

  • Je hebt een relevante mbo-opleiding of hbo (Associate Degree) opleiding afgerond. Of je hebt de kennis en kunde opgedaan door relevante werkervaring;
  • Je bent fulltime beschikbaar (een parttime dienstverband is bespreekbaar);
  • Ervaring met scheepsafrekenen en logistieke administratie is een pré;
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal goed in woord en schrift;
  • Je weet de ins- & outs van Microsoft Dynamics;
  • Je bent accuraat en analytisch ingesteld;
  • Je bent integer, stressbestendig en hebt een professionele en klantvriendelijke instelling;
  • Je bent pro-actief en gaat geen uitdaging uit de weg.


Wat bieden wij
Een verantwoordelijke en afwisselende functie in een fijne werksfeer met leuke collega’s. Naast dat men zich vol inzet voor het werk, is er ook regelmatig tijd voor gezelligheid. Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden bestaande uit o.a.:

  • Een marktconform salaris, passende bij je ervaringsniveau;
  • Een uitgebreid (keuze)pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals bedrijfsfitness, een leasefiets en de mogelijkheid tot het kopen van extra verlofdagen;
  • De mogelijkheid om op termijn door te groeien binnen het team of de groepsorganisatie.


Geïnteresseerd?
Ben je geïnteresseerd in deze uitdaging of wil je graag meer weten? Neem dan contact op met Jill van Roon van de afdeling HR via telefoonnummer: 010-5066632 of e-mailadres: j.van.roon@hudigveder.nl