Project Manager IT

 

 

Hudig & Veder biedt voor een (inter)nationaal klantenbestand wereldwijd transport over het water, de weg en via de lucht. Van kleine pakketjes tot bijzondere transporten. Hierbij ligt de focus op elk type bulkproduct, break-bulk en projectlading. Daarnaast bieden wij allerlei daarmee samenhangende diensten aan, waaronder op- en overslag, regelen we douanefaciliteiten en vertegenwoordigen we, onder andere als agent, de belangen van onze klanten.

Wij zijn voortdurend op zoek naar de meest passende oplossing voor onze klanten. Onze kernwaarden deskundigheid, loyaliteit en efficiëntie staan hierbij hoog in het vaandel en vragen van onze klanten stellen wij centraal. Met ons dynamische en ervaren team bieden wij wat de klant zoekt, en meer.

Om ons bedrijf te laten groeien, zijn we altijd op zoek naar enthousiaste mensen die elke dag willen leren. Vandaag de dag is de logistieke markt dynamischer dan ooit, met grote veranderingen en kansen voor ons: nieuwe technologieën en IT, nieuwe klimaatregels, opkomende spelers in het veld en meer. Dit betekent dat we flexibel, visionair en innovatief zijn en moeten blijven. Om ons team verder te versterken zijn wij op zoek naar een:

 

 

Project Manager IT (m/v)

 


Wat ga je doen?
Als Project Manager IT ben je verantwoordelijk voor het ondersteunen van onze IT-dienstverlening. Je monitort alle kritieke systemen die onze business processen ondersteunen en initieert naar eigen inzicht en behoefte van de organisatie nieuwe projecten om blijvende vooruitgang en verbetering te realiseren. 
Bij projecten schrijf je een gedegen projectplan waarin alle doelstellingen en variabelen zijn benoemd. Daarbij zorg je ervoor dat documentatie, administratie en beheerseisen bij oplevering volgens afspraak worden opgeleverd zodat je support kan leveren die voldoet aan de gestelde kwaliteitseisen. Gedurende het project heb je een voortrekkersrol en zorg je samen met een groep key-users voor de verdere implementatie.

Je voelt je comfortabel op het snijvlak van processen, data en technologie. Je kan je in de interne klantwens verplaatsen, maar durft ook te sparren over het werkelijk nut of rendement van gevraagde verbeteringen.
Met je leveranciers richt je duidelijke SLA’s in en je houdt de leveranciers aan de gemaakte afspraken. Daarnaast vervul je de rol van escalatiemanager. Bij incidenten en verstoringen zorg je voor accurate en heldere communicatie naar de organisatie over oplostijden, waardoor je collega’s weten wat ze aan je hebben.
Binnen het IT-team ga je verder met het bouwen aan een hybride cloud-platform op basis van MS Azure, zodat de Total Cost of Ownership van onze IT onder controle blijft en we de nieuwste mogelijkheden ten aanzien van beveiliging en functionaliteit kunnen benutten.

Concreet houdt de functie in:

  • Opzetten en verder ontwikkelen van management- en operationele informatiesystemen;
  • Bevorderen samenhang van verschillende werkprocessen binnen de organisatie ter optimalisatie van de efficiëntie en de kwaliteit;
  • Begeleiden van een groep key-users die mede zorgen voor de implementatie;
  • Optimalisatie van ERP/ IT-omgeving;
  • Aansturen van verdere implementatie en onderhouden van Microsoft Dynamics 365;
  • Gesprekspartner voor de verschillende softwareleveranciers;
  • Opzetten verder ontwikkelen van Business Control rapportages in Power BI;
  • Signaleren en analyseren van IT behoefte, trends en ontwikkelingen en hier vervolgens op in kunnen spelen.

Jouw profiel
Je bent een zelfstandige en daadkrachtige collega. Je hebt een sterk analytisch vermogen en je maakt je werkzaamheden snel eigen. Je begrijpt (logistieke)processen en data en kan deze optimaal vertalen naar rapportages en IT-systemen. Deze informatie weet je ook goed over te brengen aan collega’s, zodat ook zij het verder in de praktijk kunnen brengen. Verder beschik je over:

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring in een soortgelijke rol vereist;
  • Affiniteit met data-analytics en business intelligence;
  • Goede kennis van de Engelse taal;
  • Uitstekende MS Office-vaardigheden en je hebt affiniteit met andere tools zoals Power BI;
  • Ervaring met Microsoft Dynamics 365;
  • Je bent gericht op samenwerking en neemt initiatief voor verbeteringen;
  • Het vermogen om met succes een breed team met diverse ervaringen en perspectieven te motiveren, leiden en ontwikkelen;
  • Je bent ‘wendbaar’, ofwel continu veranderingsbereid. Dit hebben we nodig om steeds beter te worden in wat we doen en mee te bewegen met de continue veranderende wereld om ons heen.

Wat bieden wij
Een verantwoordelijke en afwisselende functie in een fijne werksfeer met leuke collega’s. Naast dat men zich vol inzet voor het werk, is er ook regelmatig tijd voor gezelligheid. Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden bestaande uit o.a.:

  • Een contract voor onbepaalde tijd;
  • Een marktconform salaris, passende bij je ervaringsniveau;
  • Een uitgebreid (keuze)pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals bedrijfsfitness, een leasefiets en de mogelijkheid tot het kopen van extra verlofdagen;
  • Laptop en mobiele telefoon.

 

Geïnteresseerd?

Ben je geïnteresseerd in deze uitdaging of wil je graag meer weten? Neem dan contact op met
Jill ten Cate van de afdeling HR via telefoonnummer: 010-5066632 of e-mailadres: j.ten.cate@hudigveder.nl